Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami


Spółka "RCN PAWLAK I WSPÓLNICY" działa na rynku nieruchomości radomskich od 2008r. Zajmujemy się obsługą wspólnot mieszkaniowych oraz właścicieli prywatnych w kwestii odpowiedniego zarządzania nieruchomościami. Korzystamy z nowoczesnych mechanizmów, ponieważ zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze.

W przypadku podpisania umowy, do zakresu obowiązków naszej firmy należeć będą:   

Obsługa rachunkowo – księgowa nieruchomości  

  1. Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Prowadzenie pełnej ewidencji przychodów i kosztów działalności.
  3. Przygotowywanie propozycji planów finansowo – gospodarczych.
  4. Opracowywanie rocznych sprawozdań finansowych.
  5. Prowadzenie rocznych i okresowych rozliczeń kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz funduszu remontowego.
  6. Prowadzenie rocznych i okresowych rozliczeń kosztów dostawy mediów.
  7. Odbiór, weryfikacja i sprawdzanie faktur za dostarczone media, usługi i roboty oraz zatwierdzenie ich do zapłaty.
  8. Wystawianie rachunków dla kontrahentów (np. za reklamy, wynajem powierzchni wspólnej).
  9. Rozliczanie płatności z dostawcami mediów i usługodawcami.
  10. Przygotowywanie wymiaru opłat dla właścicieli i dostarczanie ich właścicielom.
  11. Powiadamianie właścicieli o zmianie wysokości opłat.
  12. Analiza należności z tyt. opłat za lokale i wysyłanie wezwań do zapłaty.
  13. Windykacja należności z tytułu opłat mieszkaniowych i pożytków.
  14. Czynności związane z obsługą z bankową (sporządzanie przelewów).
  15.  formalności związanych z uzyskaniem kredytów bankowych oraz zawieranie w imieniu Wspólnot Mieszkaniowych umów kredytowych.
  16. Sporządzanie dokumentacji podatkowej Wspólnoty i opłacanie w imieniu Wspólnoty podatków i innych opłat publiczno – prawnych.
  17. Archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej.

Obsługa techniczno – eksploatacyjna nieruchomości

  1. Utrzymanie w należytym porządku pomieszczeń i urządzeń budynków oraz otoczenia budynków służących do wspólnego użytku.
  2. Nadzór i bieżąca kontrola nieruchomości budynków i gruntów, na których posadowione są nieruchomości.
  3. Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
  4. Dokonywanie przeglądów technicznych.
  5. Zlecanie prac konserwacyjnych, remontowych oraz usuwania usterek wynikłych w czasie eksploatacji.
  6. Zlecanie usuwania awarii i ich skutków w budynku Wspólnoty.
  7. Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów remontów.
  8. Ewidencja oraz nadzorowanie legalizacji urządzeń pomiarowych.
  9. Okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych w budynkach Wspólnoty Mieszkaniowej.

Obsługa organizacyjna nieruchomości

  1. Rejestracja Wspólnoty Mieszkaniowej w Urzędzie Statystycznym i Urzędzie Skarbowym (NIP, REGON).
  2. Założenie rachunku bankowego.
  3. Przygotowywanie i obsługa zebrań nieruchomości.
  4. Przygotowywanie uchwał właścicieli lokali.
  5. Współpraca z Zarządem.
  6. Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali.
  7. Prowadzenie korespondencji z Właścicielami nieruchomości.
  8. Analiza ofert na dostawy mediów, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości.
  9. Przygotowywanie, negocjowanie i zawieranie w imieniu Wspólnoty umów na dostawy mediów i innych usług.
  10. Koordynowanie, nadzorowanie i kontrolowanie jakości świadczonych usług pod kątem zgodności z zawartymi umowami.
  11. Zawieranie umów z ubezpieczycielami majątku Wspólnoty Mieszkaniowej.
  12. Protokolarne przejmowanie i przekazywanie nieruchomości wraz z dokumentacją techniczną, administracyjną, księgowo – finansową i prawną.
  13. Archiwizacja dokumentacji Wspólnoty.

Reprezentowanie i obsługa prawna współwłaścicieli:
  1. Reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej, sądowej oraz organami egzekucyjnymi.
  2. Reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy Właścicielami.
  3. Opracowywanie aktów normatywnych Wspólnoty Mieszkaniowej (statutów, regulaminów), oraz opiniowanie uchwał Wspólnoty.
  4. Udzielanie Właścicielom porad prawnych, w zakresie spraw związanych z zamieszkiwaniem

Zarządzanie nieruchomościami i administrowanie budynkami:
Profesjonalne zarządzanie nieruchomościami podobnie jak administracja nimi jest trzonem naszej działalności. Dokładamy starań, aby administracja budynkami, jakie zostały nam powierzone przebiegała sprawnie i w założeniach ustalonych z klientem - zarówno osobą prywatną jak i wspólnotą mieszkaniową. Zarządzanie nieruchomościami odbywa się z użyciem nowoczesnych metod, dzięki czemu posiadamy możliwość szybszej reakcji, dzięki czemu zyskujesz pewność, że Twoja inwestycja jest w dobrych rekach. 
Do naszych kompetencji należy zarządzanie budynkami mieszkalnymi, apartamentami, wspólnotami mieszkaniowymi i kamienicami. Szczegóły administrowania nieruchomościami są ustalane podczas rozmowy ze zleceniodawcą, wspierając go nasza wiedza i doświadczeniem.



Zgłoś awarię